بسم الله.."من شغل نفسه بغیر نفسه، تحیر فی الظلمات، و ارتبک فی الهلکات، و مدت به شیاطینه فی طغیانه" *هر کس که خود را برای غیر خویشتن مشغول بدارد، در تاریکی ها متحیر ماند و در مهلکه ها آشفته و مشوش گردد و شیاطین مسلط بر او، او را در طغیانگری ها بکشند (یاری نمایند). بعضی از آدم ها از مسائل روز خبر دارند اما حضرت امیر می فرمایند از خودت چه خبر؟چقدر از خودت و هدفت آگاهی؟چه چیز هایی در وجود من هستند؟آیا ارزشمند هستند؟چه کارهایی باید انجام بدهیم تا به مقصدمان برسیم؟یک بخشی از فضای حقیقی غار حرای شخصی ماست که برای خودمان وقت می گذاریم و افکارمان را مینویسیم که بهترین زمانش در دل شب است (إِنَّ نَاشِئَةَ اللَّیْلِ هِیَ أَشَدُّ وَطْءًا وَأَقْوَمُ قِیلًا**) پیامبران ابراهیمی عادت به تحنث داشتند که عبارت است از فکر کردن در خلوت برای حضور فعال در اجتماع. اگر انسان یک جلوت خوب میخواهد باید یک خلوت خوب داشته باشد.انسان هایی که از خودشان خبر ندارند رابطه ی خوبی با ولی خدا ندارند زیرا از نیازهایشان بی خبرند و فکر میکنند تمام نیاز هایشان مادی هستند.اضطرار به معنی نیاز شدید است و یک حالت عاطفی اس دعوت جلسهی مهرماه...
ما را در سایت دعوت جلسهی مهرماه دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 65 تاريخ: جمعه 21 آبان 1395 ساعت: 10:01